avinaA avinaA .

avinaA

علل درد در ناحیه نزدیک سوراخ ناف

1- باد معده
نه تنها می تواند شرم آور باشد، بلکه باد معده می تواند ناراحت کننده و حتی بسیار دردناک باشد. معمولاً نشانه های باد معده نسبتا واضح و شامل:

خارج شدن خواسته یا ناخواسته باد معده
درد شدید در هر نقطه از شکم که به سرعت تسکین می یابد.
احساس “گره خوردگی” در معده شما
تورم و تنگی در شکم شما
درد های ناشی از باد معده گاهی اوقات به قدری شدید است که می توانند با سنگ های کیسه صفرا، آپاندیسیت یا حتی بیماری قلبی اشتباه گرفته شوند. اگر تنها باد معده بدون هیچ علامت دیگری دارید و باد های معده زندگی عادی شما را مختل نمی کنند، احتمالاً چیزی برای نگران بودن وجود ندارد.

با این وجود اگر علائم دیگری همراه با باد معده از قبیل: درد طولانی مدت شکم، مدفوع خونی، حالت تهوع یا استفراغ مداوم، درد قفسه سینه، کاهش وزن، تغییر در کیفیت مدفوع داشتید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

2- یبوست
یبوست یکی دیگر از مشکلات عادی است که می تواند در موارد خاص موجب دردی طاقت فرسا شود. نشانه های آن معمولا کاملاً واضح هستند و می توانند شامل موارد زیر باشند:

دفع مدفوع دشوار
کارکردن نامنظم روده
درد در قسمت شکم یا شکم متورم
مدفوعاتی که کوچک یا سفت هستند.
درمان یبوست در وهله اول بستگی به این دارد که چه چیزی باعث ایجاد آن شده است. برای برخی افراد، تغییر روش زندگی مانند نوشیدن آب بیشتر، خوردن فیبر بیشتر یا انجام تمرینات ورزشی برای حل مشکل کافی است. برای برخی دیگر، این ممکن است نشانه ای از یک بیماری دیگر باشد و یا به نوع دیگری از درمان پزشکی نیاز داشته باشد.

اگر فکر می کنید که ممکن است یبوست داشته باشید، سعی کنید رژیم غذایی و عادات ورزشی خود را تغییر دهید. با این حال اگر یبوست ادامه پیدا کرد به دنبال راه درمکان ان باشید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۰۸ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)