avinaA avinaA .

avinaA

خواص ثابت شده زیره سبز

1- بهبود گوارش
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، نقش آن در کمک به هضم غذا است. قرن هاست که از آبگوشت سبک مزه دار شده با زیره یا یک لیوان آب زیره در خانه هندی ها به عنوان یک درمان ثابت برای مشکلات هاضمه استفاده می شود. متخصصان می‌گویند که ماده ای به نام تیمول، یکی از ترکیبات زیره سبز است که با تحریک آنزیم ها، ترشح بهتر شیره گوارشی را ممکن می‌سازد.

2- مناسب برای سیستم ایمنی
حضور ویتامین C در دانه زیره سببتقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که عفونت ها و بیماری ها را کنترل می کند. دکتر Manoj K. Ahuja، از بیمارستان Fortis می گوید: زیره یک منبع عالی از آهن و فیبرهای رژیمی است. نوشیدن آب زیره برای حفظ عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن ضروری است. زیره قادر است با بیماری‌ها مبارزه کرده و احتمال مریض شدن را کاهش می‌دهد.

3- درمان کم خونی
کم خونی یک بیماری است که با کمبود حاد آهن مشخص می شود. آهن یکی از مهم ترین مواد معدنی است و نقش کلیدی در عملکرد مناسب بدن دارد. بعلاوه برای تشکیل گلبول های قرمز ضروری است. دریافت کم آهن باعث کاهش سطح انرژی می شود. زیره سبز حاوی مقدار زیادی آهن است که ممکن است به درمان کم خونی کمک کند. آیا می دانستید یک قاشق سوپ خوری از زیره سبز، حاوی 22 میلی گرم آهن است؟

4- مناسب برای سم زدایی
کومینالدئید، تیمول و فسفر جزو ترکیبات زیره سبز هستند که به عنوان عوامل سم زدا عمل می کنند. دکتر Ashutosh Gautam متخصص آیورودا می گوید: آب زیره سموم را از بدن دفع کرده و تولید صفرا را تسهیل می‌کند. در نتیجه برای کبد بسیار مفید است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۰:۵۸ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)